O nama

Počeci Brodogradilišta Punat sežu u 1922 godinu, kada osnivač i prvi vlasnik Brodogradilišta Nikola Zorić na površini od 1654 m2 s 11 radnika kreće u posao brodogradnje.
Na samo dva navoza gradili su se najčešće drveni motorni jedrenjaci do 350 t nosivosti. Bili su to tragete, leuti, brodovi za teret, ribarice i jahte - sve od drva, po čemu je ovo brodogradilište postalo nadaleko poznato.  Osamdesetih godina prošlog stoljeća, puntarsko je Brodogradilište najveće za gradnju drvenih brodova u Hrvatskoj. Nekada orijentirano isključivo na drvo kao brodograđevni materijal, danas Brodogradilište sa svojim kapacitetima i u suradnji sa kooperantima pruža uslugu remonta svih vrsta radnih plovila i plovila za razonodu do 50m dužine.

U 2022. godini Brodogradilište Punat proslavilo je stotu godinu uspješnog poslovanja. Zahvaljujući Brodogradilištu Punat i kasnije Marini Punat, malo primorsko mjesto othrvalo se sudbini brojnih malih otočnih mjesta i razvilo se u suvremeni nautički centar europskog značaja.

Počeci su, uobičajeno, bili skromni. Početkom 20. stoljeća brodogradnja na otoku Krku nije bila značajnog opsega, a brodovi su se naručivali u obližnjim brodogradilištima Rijeke i Malog Lošinja. U Puntu od 1907. postoje tek dva istezališta za popravak manjih brodica. Na jednom od tih navoza, 1920. godine mladi je brodograditelj Nikola Zorić izgradio jednu brodicu za privatnog naručitelja. Ohrabren tim uspjehom, 22. lipnja 1922. ishodio je dozvolu koja mu „dopušta tjerati brodograditeljski obrt, tj. praviti nove čamce i tragete od duljine do 8 m od sadržine do 5 tona težine te popravljati jedrenjače u opće…” Temelj je to budućeg brodogradilišta te niza poduzeća i djelatnosti koje danas zajedno čine Marina Punat Grupu.

Početkom 20. stoljeća grade se isključivo brodovi u drvu pa su i zanimanja povezana s drvenom brodogradnjom. Između dva svjetska rata u brodogradnji se pojavljuju prvi dizelski motori, počinje se koristiti čelik, a sredinom 60-ih godina i stakloplastika.

Brodogradilište Punat je tijekom svojih 100 godina zapošljavalo prvenstveno ljude s otoka Krka. Od svog se osnutka oslanjalo na vlastite resurse i vlastitu pamet. Uz školovanje vlastitog kadra, većina je investicija izvedena na temelju ideja i projekata vlastitih inženjera. Utjecaj brodogradilišta na zajednicu nemjerljiv je. Osim što je kroz brodogradilište svoju egzistenciju osiguralo više od 1300 zaposlenika, poslovanje brodogradilišta direktno je utjecalo i na oblikovanje života i razvoj mjesta kroz stotinu godina.
Gotovo da nema obitelji u Puntu i okolici koja nije povezana s brodogradilištem ili poduzećima unutar Marina Punat Grupe. Mnogi su svoju karijeru započeli i završili unutar istog poduzeća. Danas je prosječna dob zaposlenih oko 45 godina, sa suvremenim vještinama potrebnim za održavanje modernih brodova, ali i sa tradicionalnim vještinama poput uplitanja konopa.

U brodogradilištu se danas pretežno radi na poslovima održavanja i dogradnje brodova do 50 m duljine i do 600 tona deplasmana.
Lokalni turistički brodovi redovni su klijenti, kao i rekreativna plovila iz Marine Punat, a često se rade i veći remonti i dogradnje na jahtama iz drugih marina.

Pri tom koristimo najviše ekološke standarde u radu i zbrinjavanju otpada koji osiguravaju da more i okoliš ostanu netaknuti za naše uživanje, ali i za buduće generacije.

Brodogradilište Punat posjeduje ISO certifikat 9001 kao i certifikate brojnih proizvođača motora i opreme te odobrenja Hrvatskog Registra Brodova.

Svi izvedeni radovi pokriveni su garancijom i policom osiguranja od djelatnosti brodopopravljača.


           


Više o povijesti brodogradnje u Puntu pročitajte u monografiji Brodogradilišta Punat - Tradicija za budućnost
footer-logo
Članice Marina Punat Grupe: